Brändääminen pakkauksella

Miksi kätkeä brändisi laatikkoon, kun se voisi kertoa tarinaasi! Pakkausmateriaali ei ole pelkästään tuotteesi suoja - se on myös yrityksesi tehokas ja edullinen mainoskanava.

Taidokkaasti brändätty pakkaus herättää huomiota ja jää mieleen jokaiselle, jonka reitille se sattuu matkallaan logistiikkaketjun läpi kaupan hyllylle tai asiakkaan luo. Räätälöidyistä laatikoista painatuksiin ja tarroista teippeihin - oivaltava pakkaussuunnittelu tarjoaa laajan valikoiman työkaluja brändiviestintään. Jo pelkillä materiaalivalinnoilla voit kertoa paljon yrityksesi arvoista ja identiteetistä!


Brändääminen kuva 1

Toimiva suunnittelu

Parhaan suojan ja brändiviestinnän tarjoaa pakkaus, joka on suunniteltu tuotevalikoima, kuljetusolosuhteet sekä kaupankäynnin muoto huomioiden. Esimerkiksi verkkokauppapakkaukset asettavat omat vaatimuksensa pakkaukselle pakettiautomaattien lokeroihin sopimisen, postiluukkutoimituksen ja unboxing- kokemuksen osalta.

Usein primääri- eli tuotepakkauksessa brändääminen on saatettu huomioida esimerkiksi etikettidesignin tai painatuksien muodossa - mutta sekundääri- eli kuljetuspakkauksessa käytössä onkin painamaton peruslaatikko ja pakkausteippi. Toimivasti suunnitellussa pakkauksessa tuote ja sen pakkaukset muodostavat yhtenäisen ja brändiä tukevan kokonaisuuden, jossa tarinankerronta alkaa jo uloimmasta kerroksesta edeten harkitusti valittujen pakkaustäytteiden kautta ehjään ja kauniisti esille tuotuun tuotteeseen.




Ruoholaatikkokuva

Harkitut materiaalit

Materiaalivalinnat ovat helppo ja erittäin ilmaisuvoimainen keino lisätä pakkauksesi viestintävoimaa ja sitoa se brändiisi. Vastuulliset materiaalivalinnat, kuten kierrätetyt materiaalit, ruohopahvi tai biohajoavat pakkaustäytteet kertovat asiakkaalle ja yhteistyökumppaneille yrityksesi kestävistä arvoista ja ajankohtaisuudesta. Kaikki ekologiset pakkausmateriaalimme ovat myös brändättävissä painatuksilla juuri yrityksesi ilmeen mukaisiksi.

Pakkauksen materiaalien valinnassa kannattaa myös huomioida niiden kierrätettävyys, uudelleenkäyttöarvo sekä helppo hävitettävyys niin jälleenmyyjän kuin asiakkankin kannalta. Erityisesti verkkokauppapakkauksissa on etu, jos samaa pakkausta voi käyttää vaivattomasti myös asiakaspalautukseen.

 

Tutustu vastuullisiin tuotteisiin!


Brändääminen kuva 3

Selkeä viesti

Jotta brändätty pakkauksesi toimisi mahdollisimman hyvin näkyvyyden lisääjänä, täytyy sen välittämän viestin olla selkeä ja helposti ymmärrettävissä. Yksinkertaisin tapa lähestyä asiaa on painattaa yrityksesi logo pakkaukseen. Brändivärien, visuaalisten elementtien sekä mahdollisen sloganin käyttö lisää erottautuvuutta entisestään ja varmistaa mieleen jäämistä.

Brändiviestintä pakkauksessa on ennen kaikkea mielikuvien luomista - logosi ja yritysilmeesi yhdistettynä ruohopahviseen pakkaukseen luo mielleyhtymän vastuullisuudesta, yhdistettynä taidokkaasti suunniteltuihin painatuksiin se viestii ammatimaisuudesta. Mitä sinun yrityksesi haluaa kertoa maailmalle? Muutetaan pakkauksesi mainostauluiksi!


Ota yhteyttä!